Regulamin
Właścicielem serwisu internetowego apteko.pl jest Halina Wiluk 17-240 Czeremcha ul. 1 Maja 86 d
numer NIP:543-10-01-834 REGON: 050329818
Regulamin apteki internetowej
Przed dokonaniem zakupów prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem:
Apteka internetowa www.apteko.pl stanowi integralną część Apteka "Viola" Halina Wiluk przy ulicy Żelaznej 9/14 w Białymstoku.
DEFINICJE UŻYTE W REGULAMINIE OZNACZAJĄ:
1. Sklep internetowy - serwis internetowy, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia;
2. Właściciel serwisu internetowego - jest Halina Wiluk 17-240 Czeremcha ul. 1 Maja 86 d
numer NIP:543-10-01-834 REGON: 050329818
3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy
szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu;
4. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego;
5. Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
6. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.
z 2014r.poz.827);
7. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U.Nr144,poz.1204 ze zm.);
8. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży,
określające w szczególności rodzaj i liczbę towaru.
10. Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o
świadczenie Usługi elektronicznej.
11. Konto (konto użytkownika) – podstrona Sklepu internetowego w ramach której gromadzone są
m.in. informacje o Użytkownikach Sklepu internetowego.
12. Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu
do Konta, ustalany samodzielnie przez Użytkownika podczas procesu Rejestracji.
13. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Użytkownika Konta, dokonana z
wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Sklepu
internetowego.
14. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem
Sklepu internetowego.
POSTANOWIENIA OGÓLNE:
- Apteka internetowa prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem strony internetowej tylko na terenie Polski i nie prowadzi sprzedaży w ilościach hurtowych /powyżej 10 opakowań tego samego produktu/.
www.apteko.pl
- Zamówienia są przyjmowane poprzez stronę internetową oraz pod numerem telefonu
501 160 965.
- Zamówienia telefoniczne są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00-15.00.
- Zakupy w aptece internetowej mogą wykonywać tylko osoby pełnoletnie.
W przypadku wątpliwości farmaceuty dotyczących prawdziwości danych osobowych, Apteka zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia.
- Zamówienia niepotwierdzone lub nieopłacone w ciągu 7 dni od chwili złożenia będą anulowane.
- Wszystkie oferowane w Aptece produkty są fabrycznie nowe, bez wad jakościowych, legalnie wprowadzone do obrotu na rynek polski. Produkty medyczne posiadają odpowiednie certyfikaty.
- Prezentowane na stronie internetowej opakowania i produkty mają charakter informacyjny i mogą się różnić od aktualnie oferowanych przez producenta.
- Wszystkie ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Na życzenie Odbiorcy wystawiamy fakturę VAT.
- Produkty umieszczone w kategorii „PROMOCJE” w oferowanych tam cenach są dostępne do wyczerpania zapasów.
ODBIÓR ZAMÓWIEŃ.
- Wysyłka zamówionego towaru następuje przez dokonanie płatności elektronicznej Dotpay lub po zaksięgowaniu płatności na konto: 69 1240 5279 1111 0010 5013 7603 lub po wybraniu opcji płatności "za pobraniem" po potwierdzeniu zamówienia
- Odbiór zamówionego towaru jest możliwy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD lub osobiście w miejscu prowadzenia apteki Viola przy ulicy Żelaznej 9/14 w Białymstoku.
pon. - piąt. w godz. 7.30 do 20.00
sobota w godz. 8.00 do 18.00
niedziela w godz. 10.00 do 14.00
- Nie wysyłamy zamówień za granicę.
KOSZTY DOSTAWY
Kupujący jest obciążany kosztami dostawy:
-
przy zamówieniu do 249 zł – koszt dostawy 15,00 zł
-
przy zamówieniu powyżej 250 zł – koszt dostawy 0,00 zł
-
przy realizacji zlecenia na zestawy infuzyjne na okres 3 miesięcy – koszt dostawy 0 złprzy realizacji zlecenia na zestawy infuzyjne na okres 3 miesięcy + inny towar - koszt dostawy 0 zł.
-
w przypadku wybrania opcji "za pobraniem" do opłaty za dostawę w kwocie do 249 zł. zostaje doliczona kwota w wysokości: 5,00 PLN
Powyższy cennik dotyczy przesyłek do 5kg. W przypadkach paczek powyżej 5 kg koszt ten ustalany jest indywidualnie po kontakcie meilowym lub telefonicznym.
CZAS REALIZACJI
- Zamówienia są wysyłane codziennie od poniedziałku do piątku poprzez kuriera:
* tego samego dnia, jeżeli zrealizowano płatność do godziny 12.00 / lub potwierdzono zamówienie "za pobraniem"
* kolejnego dnia, jeżeli zrealizowano płatność po godzinie 12.00 / lub po godzinie 12.00 potwierdzono zamówienie "za pobraniem"/
Zamówienie przyjete do realizacji sa wysyłane najpózniej 1-5 dni roboczych o ile nie wystapi brak któregoś z produktów ewentualnie nie są spełnione wszystkie formalne błędy np. błędy w adresie
Termin otrzymania paczki to:
-
czas realizacji przelewu
-
czas sprowadzenia produktu, jeżeli zachodzi taka konieczność
-
czas realizacji zamówienia
-
czas dostarczenia paczki przez kuriera
- W przypadku anulowania zamówienia lub braku produktu zwrot płatności na konto Klienta następuje w ciągu 7 dni od momentu wystąpienia sytuacji.
ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
* W ramach Serwisu internetowego apteko.pl Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług elektronicznych w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
* Świadczenie przez Usługodawcę Usług elektronicznych jest bezpłatne.
* Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
-
Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Użytkownika w serwisie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.
-
Do dokonania Rejestracji niezbędne jest podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych przez Użytkownika: adres e-mail oraz Hasło.
-
Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie zamówienia w Internetowym Systemie Zamawiania produktów zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej Usługi.
d. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie zamówienia w Internetowym Systemie Zamawiania produktów jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsumentowi przysługuje, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. ustawy o prawach konsumenta. Pouczenie o odstąpieniu od umowy o świadczeniu usługi elektronicznej stanowi załącznik nr 1.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta dostępnym pod regulaminem. Skorzystanie z wzoru formularza odstąpienia od umowy jest zalecane, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Konsument musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w formie pisemnej wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
5. Konsument może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres sklep@apteko.pl.
6. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
8. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktów przed jego upływem.
9. Konsument odsyła produkty będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko na adres wskazany w Regulaminie - Dane Kontaktowe.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
11. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktów, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 ustawy o prawach konsumentów.
12. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
14. Konsumentowi zgodnie z art 38 ustawy o prawach konsumentów nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
15. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza Kupujący ma możliwość odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od dnia dostawy produktu leczniczego, bez ponoszenia kosztów innych niż bezpośrednie koszty zwrotu.
16. Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, której przedmiotem są produkty lecznicze i wyroby medyczne. Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być, zgodnie z art. 96 ust.6 ustawy z dnia 6.09.2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz.271 z późniejszymi zmianami), zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego jego wydania.
17. Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr.
REKLAMACJE I ZWROTY
A) Zaleca się sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej w chwili dostarczenia paczki oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego. Sprawdzenie zawartości paczki w obecności pracownika firmy kurierskiej jest bezpłatne i należy do jego obowiązków.
B) Jeżeli doręczana Państwu przesyłka jest wyraźnie uszkodzona (widać ślady zalania, paczka jest mocno pognieciona itp.) prosimy jej nie przyjmować! W takim przypadku zostanie ona natychmiast zwrócona do apteki w celu wyjaśnienia sprawy oraz ponownego przekazania Państwu zamówionych produktów.
C) Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 o ochronie praw konsumentów (Dz.U.z 2000 r Nr 22 poz.271 z późniejszymi zmianami) Klientowi przysługuje prawo zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki, z zachowaniem restrykcji dotyczących produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
D) Reklamacje należy kierować na adres mailowy sklep@apteko.pl. Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby nie było to możliwe, do poinformowania w tym terminie o czasie rozpatrzenia reklamacji.
E) Jednocześnie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (Dz.U. z 2008r. Nr 60, poz. 374) istnieje możliwość zwrotu produktu leczniczego w ciągu 14 dni.
F) Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania zgodnie z art. 96 ust.6 ustawy z dnia 6.09.2011r. Prawo Farmaceutyczne(t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz.271 z późniejszymi zmianami).
G) Zwracany w trybie określonym w pkt F towar powinien być dostarczony (odesłany) do apteki w stanie niezmienionym (bez śladów użytkowania) wraz z dowodem zakupu oraz kartą gwarancyjną (dla produktów posiadających karty gwarancyjne). Zwrot należności za zwrócone towary, nastąpi w terminie 7 dni od daty otrzymania zwrotu na wskazane przez Państwa konto bankowe. Wszystkie zwroty należy wysyłać na adres:
Apteka „VIOLA” ul. Żelazna 9 lok. 14, 15-297 Białystok
H) W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji naszych zobowiązań, należy odesłać na adres:
Apteka „VIOLA” ul. Żelazna 9 lok. 14, 15-297 Białystok
POLITYKA COOKIES
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Halina Wiluk 17-240 Czeremcha ul. 1 Maja 86 d
3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
„niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
„reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
ZAŁACZNIKI:
Załącznik nr 1 – Pouczenie o odstąpieniu od umowy o świadczeniu usługi elektronicznej
Załącznik nr 2 - Wzór formularza odstąpienia od umowy o świadczenie usługi elektronicznej